Massa Gainers kontra protein pulver

Mass vinnare och proteinpulver är båda vanliga i många en bodybuilder ‘ s supplement arsenal. När den används som en del av en hälsosam, balanserad kost, de kan var och en användas för att stödja återhämtning och stöd med muskeluppbyggnad och viktökning. Du behöver dock vara försiktig; att välja rätt komplement för dina mål är viktigt och du bör se till att du inte blir överreliant på antingen och överge Whole Foods för bekvämligheten av kosttillskott.

Kaloriinnehåll

Mass vinnare Pack i kalorier. Medan proteinpulver innehåller vanligtvis runt 80 till 90 procent protein, beroende på vilken typ och märke som du köper, massa vinnare har högre kalori innehåll. Om du kämpar för att äta tillräckligt med mat för att få muskler, massa vinnare är det bättre valet för att öka din kaloriintag, men om du helt enkelt vill få mer protein i din kost, eller vill ha en kalorifattig drink till Tide dig över mellan måltiderna, du är bättre med ett grundläggande proteinpulver.


Carb Conundrum

Titta på ingredienserna i din genomsnittliga off-the-shelf massa Gainer och du kommer att märka carb innehållet är mycket högre än i ett proteinpulver. De flesta massa vinnare innehåller en 2-1 förhållandet mellan kolhydrater till protein, enligt bodybuilding Coach Lee Hayward. Detta är fördelaktigt om du letar efter en energikick, är en idrottare som behöver en högre carb intag eller missar en måltid under dagen. När du är på en lägre Carb diet, men, proteinpulver passar räkningen bättre.

Källa: Gainer.se